Wednesday, June 9, 2010

Undilah...

Bismillahirrahmanirrahim,

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuhu,


Pagi semalam exam OSCE - Oral Skills Clinical Exam. Ada 18 skills yang perlu dihafal, tapi yang masuk cuma 10. Setiap station untuk skills ada 10 minit untuk diselesaikan. Selang beberapa station ada 7 post untuk rehat. Bayangkanlah, satu exam ini sahaja memerlukan hampir 3 jam: 100 minit untuk complete the task, 70 minit untuk duduk rest sahaja, membosankan.

Tapi, alhamdulillah, selesai semua stations dengan jayanya. Ingatkan nak buat record lulus semua buat pertama kali, tapi macam akan 1 je, history taking untuk allergy. Alamak, bukan susah atau tidak ingat, tapi rasanya macam tidak meyakinkan. Dokter yang menjadi pemeriksa pula macam tidak memberikan a good sign yang kata lulus.

Whatever pun sudah selesai semalam. Esok keluar result. Kalau kena remedial pun harap 1 itu sahajalah. Yang lain macam mantap sahaja. Siap ada 3-4 station dokter sudah memberi tahu yang Tuah lulus dengan cemerlang. Ada station yang sempat berbual lagi masa tu.

Habis sahaja exam, Tuah makan dengan kawan2, kemudian macam biasa cerita pengalaman masing2. Macam2 hal yang ada setiap kali exam OSCE ini. Dan, biasanya yang paling tidak suka apabila dokter langsung tidak peduli apa yang kita buat, kalau dia bagi lulus tidak apa. Kalau dia bagi gagal, rasa macam mahu marah pun ada.

Balik selepas makan, Tuah buat marathon tidur. Oleh kerana untuk study OSCE semalam Tuah tidur 1 jam sahaja, maka Tuah bantai 12 jam kadha' tidur. Dari jam 12.30 tengahari rasanya, sampai asar. Bangun untuk solat asar, then tidur balik. Then, bangun untuk solat maghrib, kemudia tidur balik. Lepas itu, bantali tidur sampai lebih kurang jam 1. Then, baru bangun untuk isyak. Lepas isyak sudah tidak boleh tidur.

Makan malam, kemudian online sekejap. Tengah2 online tiba2 teringat yang ada seorang kawan nama dia Atrash, masuk pertandingan Maggi Mee My Way. Dia buat resepi sendiri, masak, buat video, then hantar ke pertandingan tersebut. Ni linknya. Votelah kalau suka. Tuah sudah, anda bila lagi? Tidak tahu bila ada masa mahu cuba resepi dia ini. Haha.

Ada 8 paper lagi untuk tamatkan exam final kali ini. Maka tidak boleh online lama. Tidur sudah 12 jam, study perlu 24 jam. Sampai di sini sahaja buat kali ini. (tiada masa sebenarnya untuk buat post ini, tapi sebab gatal sangat nak buat post baru, terlepas yang ini, hehe.) Adios amigos.

Wallahualam.


video
~Iron Baby: comel gila budak ni,
bilalah Tuah boleh dapat seorang yang macam ini!~

Sincerely by,





Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuhu.